Підтримати

Журналісти Чернігівської області стають експертами в бюджетних процесах

Журналісти Чернігівської області за допомогою інтерактивних технологій вчились основам бюджетного процесу на тренінгу: «Як писати про бюджет доступно і зрозуміло», який пройшов 17 грудня 2015 року в Чернігівському навчально-методичному центрі профспілок.

В привітальному слові Наталія Дрозд, керівник Центру «Доброчин», зауважила, що забезпечення прозорості бюджетного процесу це завдання не лише влади, а й громадських активістів і журналістів. Більша обізнаність громадськості про бюджетний процес уможливить подальшу участь громадян у плануванні та управлінні бюджетом.

Тренер Сергій Карелін, експерт Центру політичних студій та аналітики, розповів з яких компонентів складається «міфічна істота бюджет». Як він наповнюється і на що йдуть видатки – на ці питання шукали відповіді учасники заходу. А також вчились оперувати такими термінами, як емісія, ЗВР – золотовалютний резерв, субвенція та дотація.

Під час заходу журналісти докладно розглянули такі питання як місцеві фінанси, або в чому різниця між державним та місцевими бюджетами. Жваво обговорювались існуючі інструменти моніторингу бюджетного процесу та механізми залучення до формування бюджету і наскільки вони реалістичні в застосуванні. Адже громадяни мають знати та вміти визначати – куди, скільки та з якою метою витрачати громадські кошти.

Шукаючи відповідь на риторичне питання де все ж таки «заховані» гроші і на якому етапі вони «зникають», учасники з’ясували, що це на 90% – державні закупівлі. Тому необхідно їх ретельно відстежувати і відповідно реагувати.

Також учасники розглянули програмно-цільовий метод, тендерні закупівлі, допорогові закупівлі, бюджет участі, бюджетний регламент та відкритий бюджет. Чим більше громадськість буде залучена до бюджетних процесів, тим краще будуть вирішуватись місцеві питання.

Проект «Бюджетний процес – під контроль громади» реалізується Центром «Доброчин» в рамках програми «Ціна держави», що виконується Фондом Східна Європа у партнерстві з CASE-Україна за фінансової підтримки Європейської Комісії.

train_media 002 train_media 010 train_media 014 train_media 020 train_media 021 train_media 024 train_media 026 train_media 027 train_media 055