Підтримати

Бюджетний регламент забезпечить баланс інтересів влади і громади

Представники місцевої влади та громади обговорювали проект Бюджетного регламенту* на круглому столі, який проходив 15 грудня 2018 року в смт. Короп Чернігівської області.

*Бюджетний регламент – це інструмент, який допомагає упорядкувати процес формування та використання фінансових ресурсів територіальних громад, а також регламентує взаємовідносини між різними учасниками бюджетного процесу.

Експерти Олександр Підгорний та Микола Силенко презентували проект розробленого Бюджетного регламенту для селищної об’єднаної громади. Бюджетний регламент – документ, що деталізує та конкретизує загальні норми закону, адаптуючи їх саме до потреб громади. До того ж, Бюджетний регламент дозволить громадськості активно долучитися до бюджетного процесу не тільки на етапі контролю за використанням бюджетних коштів, але й безпосередньо під час того, коли депутати будуть визначати, куди, скільки та з якою метою витрачати громадські кошти. Депутатам селищної ради нововведення стане в нагоді під час формування основного фінансового документу громади – акцентували експерти.

Міські та селищні ради ОТГ самі можуть встановлювати правила залучення громадян до процесу прийняття колективних рішень та розпоряджатися коштами, що сплатили платники податків. Чому Бюджетний регламент важливий? Він забезпечить участь громадян не тільки в процесі контролю за використанням бюджетних коштів, але і надасть можливість брати участь у формуванні бюджету. Бюджетний регламент покликаний відкрити шлях до демократії участі, що передбачає участь членів територіальної громади в процесах підготовки та ухвалення управлінських рішень, а також контролю за їх виконанням.

Учасники заходу вже мали змогу раніше ознайомитись з перевагами прийняття Бюджетного регламенту під час інформаційних зустрічей та неформального спілкування.

Зокрема серед переваг:

  • члени територіальної громади можуть приймати участь у процесах підготовки та ухвалення управлінських рішень, надавати свої пропозиції;
  • нормативно закріплюється механізм контролю будь-якого етапу бюджетного процесу з боку громади;
  • конкретизуються взаємовідносини між учасниками бюджетного процесу, які в Бюджетному кодексі були б надлишковими, оскільки є специфічними і не універсальними.

Ознайомитися з положенням про Бюджетний регламент можна на сайті організації за посиланням http://dobrochyn.org.ua/news/proekt-byudzhetnogo-reglamentu-selyshhnoyi-otg/

Пропозиції та зауваження до Проекту Бюджетного регламенту приймаються до 20 січня 2018 року на адреси: електронна dobrochyn@cn.relc.com або pravo@cn.relc.com, поштова: Центр «Доброчин» вул. Жабинського 13/42, м. Чернігів, 14017.

 Проект проходить завдяки фінансовій підтримці Посольства Великої Британії в Україні в рамках проекту «Підтримка реформи децентралізації в Україні», який виконує Всеукраїнська громадська організація «Громадянська мережа «ОПОРА» у співпраці з Центром «Доброчин».

table_korop 005 table_korop 007 table_korop 013 table_korop 015 table_korop 023