Підтримати

Ріпкинська та Деснянська громади розповіли про свої досягнення та виклики  

Представники громадської організації «Центр Доброчин», Ріпкинської та Деснянської територіальних громад розказали про проміжні результати, яких вдалось досягнути під час реалізації проєкту “Управління конфліктами через залучення громади до здійснення влади” на брифінгу 29 жовтня у прес-центрі «Чиста політика».

Виклики, які постали перед громадами в процесі децентралізації вимагають вироблення нових підходів в управлінні, кращої взаємодії в громаді та ефективного вирішення конфліктів.

01

Розпочала захід керівник Центру «Доброчин» Наталія Дрозд, яка представила досвід організації у  запобіганні та вирішенні конфліктів в громадах Чернігівщини, які можуть виникати при реалізації реформи місцевого самоврядування та реформи освіти. На базі Центру «Доброчин» діє Ресурсний Центр з розвитку місцевої демократії, який працює вже шостий рік. Ріпкинська та Деснянська громади є пілотними, де Ресурсний центр допомагає впроваджувати механізми залучення громадян до управління громадою (бюджет участі, статут, реформування освіти тощо) та здійснює медіацію конфліктів.

Олександр Підгорний, керівник Чернігівського Ресурсного центру з розвитку місцевої демократії, зазначив, що ми допомагаємо цим громадам налагодити ефективну та продуктивну співпрацю між депутатським корпусом та керівництвом громад, а також з громадянами. За пів року реалізації проекту вдалося виконати чимало завдань, зокрема розроблені та оговорюються наступні проєкти – Статути громад, Положення про консультативні опитування, місцеві ініціативи, громадські експертизи, участь у створенні і діяльності ОСН, загальні збори членів територіальних громад за місцем проживання, громадські слухання, електронні петиції, участь у роботі громадських і молодіжних рад та ін.

Начальник відділу освіти Раїса Левосюк розповіла про оптимізацію закладів освіти та перспективи розвитку освіти в Деснянській територіальній громаді.  В одному із сіл громади – Косачівка – в 2018 році було закрито школу, де навчалось 26 учнів. Батьки подали до суду і виграли справу. З 2019 році школа працювала і «коштувала» чимало для бюджету громади. Але наявна форма навчання – педагогічний патронаж, недостатні умови для соціалізації дітей негативно впливали на якість навчання. Протягом цього року проходили зустрічі з батьками і з 1 вересня ця школа ліквідована. Сьогодні дітям, яких перевели із Косачівки – подобається навчатися в опорній школі в Десні. Максимальне залучення сторін до обговорень та напрацювання спільних рішень до дає позитивний ефект у зміні відношення мешканців, вчителів і місцевої влади до проведення оптимізації. До 2027 потрібно впорядкувати мережу закладів освіти.

Депутат Деснянської селищної ради Аліна Олефір озвучила результати реалізації проекту депутатським корпусом, а саме:

  • профільною комісією розглянуто програму “Бюджет участі” з подальшою рекомендацією прийняття з основними цільовими програмами;
  • пройшло громадське обговорення Статуту громади;
  • прийнято “Порядок запобігання та врегулювання конфлікту інтересів в Деснянській селищній раді”.

Ріпкинський селищний голова Сергій Гарус підкреслив, що Ріпкинська громада має сталий дієвий адекватний депутатський корпус, який вболіває за громаду. Важким компонентом був процес оптимізації освіти. Але знаходячи консенсус із батьками вже закрили малокомплектну школу із збереженням приміщення під дитячий садок. Всі учні  перейшли до іншої школи, котра має всі сучасні кабінети та обладнання. Маємо гарну дорогу для довозу дітей до школи.

Бюджет участі, який розроблено разом із представниками Ресурсного центру вже затверджено. Передбачено біля 350 тисяч гривень. Реально програма запрацює з 2022 року. Статут громади наразі проходить обговорення.

На черзі широке обговорення проєктів положень та подальше їх прийняття місцевими радами на користь громад.

Метою проекту “Управління конфліктами через залучення громади до здійснення влади”, що здійснюється Центром «Доброчин» за підтримки Програми МФВ «Демократична практика”, є участь громадян в проведенні реформ освіти та місцевого самоврядування.